Üzleti előfizetések (flotta)
A flottaszerződés speciális szerződés, amelynek keretében a szolgáltatás használója / igénybe vevője nem válik a szolgáltató előfizetőjévé. A flottakedvezmény kiterjedhet a flottán belüli díjmentes telefonálásra. Leggyakoribb típusa a dolgozói flotta.
A hívószám használója olcsóbban veheti igénybe a szolgáltatásokat, mint az egyéni előfizetők. Hátránya viszont, hogy a szerződési feltételek nem érhetőek el nyilvánosan, a használót nem illetik meg az előfizetők jogai, nem érvényesülnek a garanciális fogyasztóvédelmi célú szabályok.
Az egyéni előfizetőnek nem minősülő üzleti előfizető esetében a szolgáltató a vonatkozó rendelkezésektől az Eszr.-ben foglaltak szerint eltérhet.
A végfelhasználónak minősülő mikrovállalkozás, kisvállalkozás vagy közhasznú szervezet üzleti előfizető esetében a szolgáltató részben vagy egészben eltérhet el az alábbiakra vonatkozó rendelkezésektől, ha az érintett üzleti előfizető legkésőbb szerződés megkötésekor kifejezetten hozzájárult ehhez:
- a szerződés részévé váló előzetes tájékoztatás és a szerződéses adatok összefoglalójának rendelkezésre bocsátása a szerződéskötésekor;
- az előzetes tájékoztatásra vonatkozó szabályok;
- a szerződés időtartamai, hatályba lépésének időpontja;
- a határozott időtartamú szerződés meghosszabbítása;
- a szolgáltatás igénybevételének korlátai.
Ha ezektől a rendelkezésektől a szolgáltató el kíván térni végfelhasználónak minősülő mikrovállalkozás, kisvállalkozás vagy közhasznú szervezet üzleti előfizető esetében, a szerződéskötés előtt részletesen tájékoztatnia kell az előfizetőt arról, hogy mely eltéréshez kéri a hozzájárulást. A vonatkozó rendelkezésektől történő részleges eltéréshez adott hozzájárulás az érintett rendelkezéseket a szerződésben rögzíteni kell.
Az üzleti előfizető és a szolgáltató egyező akarattal eltérhetnek az Eht. és Eszr. rendelkezéseitől – az alábbi, példaszerűen felsorolt kikötések, esetek kivételével:
- a felek a szolgáltatásra kizárólag előfizetői szerződést köthetnek;
- a hírközlési szabályokban nem szabályozott esetekre a Ptk. irányadó;
- a szerződés legfeljebb ötven mobil feltöltőkártyás szolgáltatásra jöhet létre és tartható fenn egyidejűleg;
- a hálózat-függetlenítésre vonatkozó rendelkezések;
- a mobil feltöltőkártyás előfizetés körében kötelező adategyeztetés;
- a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása;
- a szolgáltató jogszabályban biztosított rendkívüli felmondási kötelezettsége, a felmondás tartalma;
- panaszkezelésre vonatkozó bizonyos szabályok;
- a hibabejelentésre és az azzal kapcsolatos eljárásra vonatkozó szabályok;
- az egy éves elévülés szabálya;
- a szolgáltatóváltás és számhordozás szabályai;
- hívószám megváltoztatása az előfizető kérésére;
- díjszámításra vonatkozó szabályok.
Üzleti előfizető esetén a telefonos ügyfélszolgálatra érkező előfizetői panaszról a szolgáltató hangfelvételt készít, azt visszakereshető módon egy évig megőrzi.
A szolgáltató a hangfelvétel visszahallgatását ügyfélszolgálati helyiségében biztosítja, a hangfelvétel másolatát az üzleti előfizető kérésére annak rendelkezésére bocsátja az erre irányuló kérésről való tudomásszerzést követő 30 napon belül.
A visszahallgatást és a másolatot hangfelvételenként egy alkalommal ingyenesen biztosítja.
A hangfelvétel kiadását az üzleti előfizető azonosításán túl más feltételhez nem kötheti.
A szerződéssel kapcsolatos panasz másolatát, vagy az annak elintézéséhez szükséges adatokat az üzleti előfizető kérésére annak rendelkezésére bocsátja.
Az üzleti előfizetőt érintő felszámolás, csődeljárás vagy végelszámolás elrendelése esetén a szolgáltató a szolgáltatást mindaddig szüneteltetheti, amíg az előfizető nem ad az ÁSZF-ben meghatározott, de legfeljebb a szolgáltatás 12 havi díjának megfelelő összegű vagyoni biztosítékot.
Hasznosnak találta az információt?