Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSzF) tartalma
A szolgáltató a szolgáltatásokravonatkozóan ÁSZF-et köteles készíteni.
Az ÁSZF-et pontos tartalomjegyzékkel és oldalszámozással kell ellátni, annak előlapján, jól látható módon fel kell tüntetni a hatálybalépés időpontját.
A szolgáltatónak az ÁSZF-et az ügyfélszolgálatán és internetes honlapján, a nyitóoldalon, könnyen elérhető módon, letölthető, tárolható, megjeleníthető és nyomtatható formában, a szövegben való kereshetőség biztosításával, ingyenesen közzé kell tennie.
Előfizetői igény esetén az ÁSZF-ről a szolgáltatónak tájékoztatást kell adni.
Az ügyfélszolgálaton és az internetes honlapon az ÁSZF már nem hatályos változatait 2 évre visszamenőleg hozzáférhetővé kell tenni.
Az ÁSZF a nyújtott szolgáltatásra vonatkozóan legalább a következőket tartalmazza – ha ez arra értelmezhető:
- szolgáltató elérhetősége: neve, székhelye, internetes honlapja; a központi ügyfélszolgálat elérhetőségei (cím, telefonszám, e-mail cím; az ügyfélszolgálatok naprakész elérhetőségi adatainak elérhetősége); a hibabejelentő elérhetőségei;
- szolgáltatás leírása
- minimális minőség, a végberendezés használatával kapcsolatos feltételek; a segélyhívó szolgálatokhoz, a segélyhívó fél helymeghatározásához szükséges adatokhoz és a segélyszolgálati állomásokhoz való hozzáférés;
- számfüggetlen személyközi szolgáltatásnál biztosított-e, milyen mértékben a segélyhívó szolgálatokhoz, segélyszolgálati állomásokhoz való hozzáférés; számfüggő szolgáltatás esetén a hozzáférés esetleges műszaki korlátai;
- segélyhívó azonosítására és helymeghatározására vonatkozó adatok átadása az illetékes segélyszolgálati állomás felé – még ezzel ellentétes előfizető rendelkezése esetén is;
- felelősség a szerződés teljesítéséért: előfizetői hozzáférési pont helye; hibabejelentések kezelése, nyilvántartásba vétele, a hibaelhárítás folyamata;
- díjak: díjcsomagokhoz, adatmennyiség felső korlátjához kapcsolódó összeghatárok, hívások, üzenetek és adatforgalom mennyisége, további egyedi díjszabású egységek, számok, szolgáltatások díjai;
- egyszeri díjak: szolgáltatás megkezdéséhez kapcsolódó (belépési, csatlakozási, bekapcsolási stb.) díjak, hibajavításhoz kapcsolódó díjak, a szerződés megszűnése, idő előtti felmondása, módosítása, a szolgáltatás szüneteltetése, korlátozása esetében esedékessé váló díjak és minden más egyszeri díj;
- szolgáltatóváltás, számhordozás és más azonosítók hordozhatóságával kapcsolatos díjak;
- különleges / célzott díjszabások, kedvezményes feltételek, ajánlatok, akciók;
- díjazási időszakok, feltételek, végberendezést érintő költségszámítás, visszatérítés díja;
- a szolgáltatás szüneteltetése, korlátozása, felfüggesztése:
- szüneteltetés, díjfizetéshez kötött szüneteltetés, karbantartás esetei, feltételei, a kérhető szüneteltetés leghosszabb időtartama;
- szolgáltatás korlátozásának, különösen az előfizető által indított vagy az előfizetőnél végződtetett forgalom korlátozásának, minőségi vagy más jellemzői csökkentésének esetei és feltételei;
- szolgáltatás felfüggesztésének esetei és feltételei;
- a szerződés felek által kezdeményezett módosításának esetei és feltételei, egyoldalú szolgáltatói szerződésmódosítás, az előfizető értesítésének módjai, az előfizetőt megillető jogok;
- szerződés időtartama; megszűnése, megszüntetése:
- a szerződés felmondásának és egyéb megszűnésének esetei, feltételei;
- a szolgáltatáscsomagok és egyes elemeik megszüntetésével kapcsolatos jogok;
- szám- és más azonosító hordozhatóságával, a szünetmentes szolgáltatóváltással kapcsolatos eljárások, az előfizető tájékoztatása a fennmaradó jóváírásról is;
- ügyfélkapcsolat, panaszkezelés, jogviták:
- panaszok kezelése, folyamata, díjreklamáció és kártérítési igények intézése;
- jogviták peres és peren kívüli kezdeményezése, békéltető testülethez fordulás, eljáró hatóságok, testület és más szervezetek megnevezése, elérhetősége;
- fogyatékossággal élők számára nyújtott termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos aktuális információk.
Hasznosnak találta az információt?