Médiapiaci Jelentés 2025 20. oldal
Audiopiac

Online rádiós kínálat
Magyarországon 2024 végén a Whitereport-adatbázis szerint 123 online rádió működött, ami 2019-hez képest negyvenszázalékos bővülést jelent. A kínálatban lekérhető és lineáris médiaszolgáltatások egyaránt szerepeltek. Tematika alapján az online rádiók esetében is a zenei tartalom a meghatározó (94 db), amit a hír/közélet és a vallás/egyház (10-10 db) követ.
33. ábra: Magyarországon elérhető online rádiók kínálata tematika szerint 2019 és 2024 között
Év | Zene | Hír/közélet | Vallás/egyház | Gyerek | Női | Autósport | Általános szórakozás/bulvár | Egészség | Összesen |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019 | 53 | 6 | 10 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 73 |
2020 | 62 | 11 | 7 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 83 |
2021 | 58 | 11 | 6 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 78 |
2022 | 73 | 12 | 10 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 100 |
2023 | 84 | 12 | 10 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 111 |
2024 | 94 | 10 | 10 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 123 |
Az online rádiókat üzemeltető cégek többsége csak egy-egy csatornát működtet, de például a Danubius Media Kft. négy különböző könnyűzenei irányzatot képviselő online csatornát is jegyez. Földfelszíni rádiós cégek (pl. Magyar Jazz Rádió Kft.) is indítottak kizárólag online elérhető rádiókat. Az online rádiók piacán a közszolgálati média is képviselteti magát két csatornával (Szakcsi Jazz Rádió és Csukás Meserádió).
A kizárólag online elérhető rádiók mellett szinte valamennyi földfelszíni rádió elérhetővé teszi a műsorait online is, jellemzően a saját weboldalukon, illetve rádiós gyűjtőoldalakon (pl. My Online Radió, My Tuner), esetenként audioplatformokon (pl. Atalon).
[A nyitókép forrása: NMHH-fotó]