Médiapiaci Jelentés 2025 20. oldal

Audiopiac

Online rádiós kínálat

Magyarországon 2024 végén a Whitereport-adatbázis szerint 123 online rádió működött, ami 2019-hez képest negyvenszázalékos bővülést jelent. A kínálatban lekérhető és lineáris médiaszolgáltatások egyaránt szerepeltek. Tematika alapján az online rádiók esetében is a zenei tartalom a meghatározó (94 db), amit a hír/közélet és a vallás/egyház (10-10 db) követ.

33. ábra: Magyarországon elérhető online rádiók kínálata tematika szerint 2019 és 2024 között

Magyarországon elérhető online rádiók kínálata tematika szerint (2019‒2024, médiaszolgáltatások száma)
Forrás: Forrás: NMHH, Whitereport-adatbázis
Év Zene Hír/közélet Vallás/egyház Gyerek Női Autósport Általános szórakozás/bulvár Egészség Összesen
2019 53 6 10 3 1 0 0 0 73
2020 62 11 7 2 1 0 0 0 83
2021 58 11 6 2 1 0 0 0 78
2022 73 12 10 2 2 1 0 0 100
2023 84 12 10 2 2 1 0 0 111
2024 94 10 10 3 2 2 1 1 123

Az online rádiókat üzemeltető cégek többsége csak egy-egy csatornát működtet, de például a Danubius Media Kft. négy különböző könnyűzenei irányzatot képviselő online csatornát is jegyez. Földfelszíni rádiós cégek (pl. Magyar Jazz Rádió Kft.) is indítottak kizárólag online elérhető rádiókat. Az online rádiók piacán a közszolgálati média is képviselteti magát két csatornával (Szakcsi Jazz Rádió és Csukás Meserádió).

A kizárólag online elérhető rádiók mellett szinte valamennyi földfelszíni rádió elérhetővé teszi a műsorait online is, jellemzően a saját weboldalukon, illetve rádiós gyűjtőoldalakon (pl. My Online Radió, My Tuner), esetenként audioplatformokon (pl. Atalon).

[A nyitókép forrása: NMHH-fotó]