Médiapiaci Jelentés 2025 7. oldal

Audiovizuális piac

A legnézettebb csatornák és műsorok

Jelentősen, több mint öt százalékkal csökkent a piacvezető kereskedelmi csatorna nézettsége a négy évnél idősebb lakosság körében 2024-ben az egy percre jutó átlagos nézőszám (AMRnum) alapján. Ilyen mértékű csökkenéssel legutóbb 2016-ban szembesült a TV2. A gyengülés hátterében a közönségmérés adatai szerint elsősorban az 50 évnél fiatalabbak elpártolása húzódik meg; ezzel párhuzamosan gyakorlatilag megállt a fő rivális RTL évek óta tartó nézettségvesztése.

A 2024-es év változásainak nyertese az M4Sport volt, amely az olimpiai játékok és a labdarúgó-Európa-bajnokság közvetítéseinek köszönhetően 41 százalékkal, csaknem 50 ezerre növelte egy percre jutó átlagos nézőszámát, amivel felkerült a top 10 listára. Az alacsonyabb nézettségű csatornák közül a Duna TV (+13 százalék), a toplistán új szereplőként megjelenő Cool (+10 százalék), valamint a Mozi+ (+4 százalék), ATV (+3 százalék), Super TV2 (+2 százalék) közönsége bővült, a Prime (‒3 százalék) és az M1 (‒3 százalék) nézőszáma csökkent az előző évihez képest.

5. ábra: A tíz legnézettebb csatorna 2021–2024 között

A tíz legnézettebb csatorna (2021-2024, AMRnum, teljes nap, teljes népesség, fő)
Forrás: Nielsen Közönségmérés Kft./NMHH
Tévécsatorna 2021 2022 2023 2024
TV2 193 506 197 624 207 719 196 892
RTL 150 226 126 657 113 846 113 020
Duna TV 53 230 52 360 47 535 53 505
ATV 54 866 55 454 47 733 48 973
Mozi+ 48 432 47 091 46 819 48 701
M4 Sport 44 514 46 978 34 394 48 560
M1 49 714 52 853 46 905 45 401
Prime 42 867 40 194 40 289 39 072
Super TV2 41 070 35 678 35 146 35 923
Cool 42 057 35 835 31 158 34 143

A legtöbb nézőt (1,2 millió fő) a labdarúgó-Európa-bajnokság német‒magyar csoportmérkőzése vonzotta 2024-ben. Ezenfelül azonban folytatódott a zenei és reality show-k sikersorozata: a második és harmadik helyen zenei produkció (Megasztár, Sztárban Sztár All Stars), a negyedik és hetedik helyen reality (Házasság első látásra, Ázsia Expressz) végzett. A hagyományosan sok nézőt vonzó augusztus 20-i tűzijáték ezúttal az 5. helyen végzett, a top 10-be ezenfelül két híradó és egy kvízműsor (Legyen Ön is milliomos!) fért be. A tíz legnézettebb műsor közül hatot a TV2, kettőt-kettőt az RTL és a közmédia tűzött műsorra.

A 10 legnézettebb televíziós műsorszám 2024-ben (teljes népesség, egész nap)
Forrás: Nielsen Közönségmérés Kft. / NMHH
Helyezés Műsor Csatorna Dátum Nézőszám (AMR) AMR% SHR%
1. Németország‒Magyarország (labdarúgó-Eb) M4 Sport 2024. 06. 19. 1.193.000 14,1 35,7
2. Megasztár (show-műsor) TV2 2024. 09. 22. 1.027.000 12,1 25,3
3. Sztárban Sztár All Stars (show-műsor) TV2 2024. 10. 19. 968.000 11,5 26,3
4. Házasság első látásra (reality) TV2 2024. 11. 21. 909.000 10,7 23,4
5. Tűz és fények játéka Duna TV 2024. 08. 20. 876.000 10,4 25,8
6. Tények TV2 2024. 03. 01. 851.000 10 23,1
7. Ázsia Expressz (reality) TV2 2024. 09. 24. 820.000 9,7 21,6
8. Híradó RTL 2024. 07. 01. 791.700 9,3 19,5
9. Legyen Ön is milliomos! (kvízműsor) TV2 2024. 11. 22. 789.000 9,3 24,5
10. Tények Plusz (magazinműsor) RTL 2024. 01. 02 783.000 9,2 19,2

[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/2491712133 (új ablakban nyílik)]