Médiapiaci Jelentés 2025 52. oldal

A hírfogyasztás sokszínűsége

Hírtémák iránti érdeklődés

A mintegy harminc kategóriába sorolt hírtematika közül a kutatás résztvevői körében a legnagyobb érdeklődés az időjárás, a „lakás, otthon, kert”, illetve az „állat és növényvilág” tematikát övezte. A „belföldi, közéleti hírek” tematika a hetedik helyre került: a válaszadók negyedét nagyon, további felét pedig inkább érdeklik az ilyen témájú hírek.

107. ábra: A hírtematikák iránti érdeklődés a 16‒75 év közötti internethasználók körében 2025. januárban

A hírtematikák iránti érdeklődés a 16‒75 év közötti internethasználók körében
Forrás: NMHH, a hírfogyasztás sokszínűsége kutatás
Kérdés: Kérem jelölje, hogy az alábbi témák iránt mennyire érdeklődik!
Bázis: teljes minta (N=5000)
százalékos megoszlás, négyfokú skálára vetített átlagok (0: egyáltalán nem érdekel; +3: nagyon érdekel)
A hír témája Egyáltalán nem érdekel Inkább nem érdekel Inkább érdekel Nagyon érdekel
Időjárás -3% -11% 51% 36%
Lakás, otthon, kert -4% -15% 51% 30%
Állat- és növényvilág (háziállatok is) -5% -16% 50% 29%
Egészségügy/orvoslás/gyógyászat -5% -18% 52% 24%
„Csináld magad” tevékenységek -8% -19% 44% 28%
Történelmi témák, tudományos ismeretterjesztés -7% -20% 47% 26%
Belföldi, közéleti hírek -7% -20% 49% 24%
Egészséges életmód, diéta, wellness, fitnesz -8% -21% 47% 24%
Személyes pénzügyek, beruházások -7% -23% 45% 24%
Gyermekvédelem -9% -21% 44% 26%
Környezetvédelem, zöld ügyek -7% -22% 51% 20%
Oktatás -8% -25% 48% 19%
Külföldi hírek -8% -24% 50% 18%
Természeti katasztrófák -7% -27% 49% 17%
Hétköznapi emberi történetek -8% -25% 51% 16%

A hírtematikákat két fő csoportba soroltuk: a közéleti témák közé kerültek a belföldi közéleti hírek, a helyi/városi események, az általános közéleti, vidéki, illetve a hazai gazdasági témák, valamint a külföldi hírek. A bulvár és szórakoztató tematikájú tartalmak közé került minden egyéb téma. Az elemzés alapján a bulvártémák iránti érdeklődés csekély mértékben valamennyi platformon felülmúlta a közéleti témák irántit.

108. ábra: Hírek iránti érdeklődés és médiatípusok alapján kialakított hírfogyasztási csoportok a 16‒75 év közötti internethasználók körében 2025. januárban

Az adott hírcsatornatípus fogyasztóinak érdeklődése
Forrás: NMHH, a hírfogyasztás sokszínűsége kutatás
Bázis: teljes minta (N=5000)
A hírcsatorna típusa Inkább bulvártémák érdeklik Inkább közéleti témák érdeklik
Televízió 60% 49%
Online híroldalak 58% 53%
Videó/podcast 31% 18%
Rádió 47% 41%
Napilap 15% 10%
Hetilap 11% 10%
Hírfogyasztási profil: inkább bulvártémák érdeklik
Médiatípus Csatorna/média neve Azok aránya, akik az adott médiatípus fogyasztói közül innen szereznek bulvár típusú híreket
Televíziók RTL 30%
TV2 20%
ATV 7%
Online hírportálok index.hu 21%
24.hu 18%
origo.hu 16%
rtl.hu 16%
blikk.hu 16%
Közösségi média Facebook 83%
YouTube 76%
TikTok 61%
YouTube-csatornák telex.hu 25%
24.hu 25%
index.hu 24%
Rádió Rádió1 42%
Retró Rádió 40%
Sláger FM 31%
Napilapok Blikk 17%
Bors 14%
Metropol 14%
Hetilapok helyi lapok 14%
HVG 13%
Magyar Narancs 10%
Hírfogyasztási profil: inkább közéleti jellegű témák érdeklik
Médiatípus Csatorna/média neve Azok aránya, akik az adott médiatípus fogyasztói közül innen szereznek közéleti jellegű híreket
Televíziók RTL 27%
TV2 11%
ATV 14%
Online hírportálok telex.hu 25%
24.hu 21%
hvg.hu 22%
444.hu 20%
origo.hu 16%
Közösségi média Facebook 79%
YouTube 74%
TikTok 40%
YouTube-csatornák telex.hu 22%
24.hu 21%
index.hu 20%
Rádió Retro Rádió 35%
Rádió 1 32%
Sláger FM 21%
Napilapok Nemzeti Sport 8%
Vármegyei napilapok 8%
Blikk 8%
Hetilapok helyi lapok 11%
HVG 9%
Mandiner 4%

[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/2490949847 (új ablakban nyílik)]