Médiapiaci Jelentés 2025 91. oldal
Mesterséges intelligencia a médiapiacon
Képgenerálás és vizuális tartalmak: etikai kérdések
Az európai médiumok egy része kísérletezett MI-generált illusztrációkkal, címlapokkal is, ám az útkeresés során komoly etikai kérdések merültek fel. Németországban például nagy visszhangot váltott ki, amikor egy magazin mesterséges intelligenciával készített, MI-generálta képekkel illusztrált „interjút” közölt Michael Schumacher autóversenyzővel – valójában az egész beszélgetést az MI találta ki, megtévesztve az olvasókat. A botrány nyomán a lap főszerkesztőjét elbocsátották, a Schumacher család pedig pert indított.*219*
A médiaipar igyekszik legális és biztonságos keretek között hasznosítani a generatív technológiát: 2023 végén a Getty Images bejelentette saját MI-alapú képalkotó szolgáltatását, amely kizárólag jogtiszta, a cég adatbázisán tanított modellel generál új képeket ügyfelei számára.*220*, *221* Ezzel lehetővé válik, hogy a szerkesztőségek kreatív, egyedi illusztrációkat hozzanak létre anélkül, hogy szerzői jogi vitákba keverednének, egyben szép példát mutatva arra, hogy miként lehet új üzleti modellek kialakításával reagálni a technológiai fejlődésre.
[A nyitókép forrása: képernyőfotó]