Médiapiaci Jelentés 2025 91. oldal

Mesterséges intelligencia a médiapiacon

Képgenerálás és vizuális tartalmak: etikai kérdések

Az európai médiumok egy része kísérletezett MI-generált illusztrációkkal, címlapokkal is, ám az útkeresés során komoly etikai kérdések merültek fel. Németországban például nagy visszhangot váltott ki, amikor egy magazin mesterséges intelligenciával készített, MI-generálta képekkel illusztrált „interjút” közölt Michael Schumacher autóversenyzővel – valójában az egész beszélgetést az MI találta ki, megtévesztve az olvasókat. A botrány nyomán a lap főszerkesztőjét elbocsátották, a Schumacher család pedig pert indított.*219*

A médiaipar igyekszik legális és biztonságos keretek között hasznosítani a generatív technológiát: 2023 végén a Getty Images bejelentette saját MI-alapú képalkotó szolgáltatását, amely kizárólag jogtiszta, a cég adatbázisán tanított modellel generál új képeket ügyfelei számára.*220*, *221* Ezzel lehetővé válik, hogy a szerkesztőségek kreatív, egyedi illusztrációkat hozzanak létre anélkül, hogy szerzői jogi vitákba keverednének, egyben szép példát mutatva arra, hogy miként lehet új üzleti modellek kialakításával reagálni a technológiai fejlődésre.

[A nyitókép forrása: képernyőfotó]

Lábjegyzetek

  1. The Guardian: Elbocsátották egy magazin szerkesztőjét egy mesterséges intelligencia által létrehozott Schumacher-interjú miatt (angol nyelvű oldal, új ablakban nyílik)

  2. The Verge: A Getty olyan mesterséges intelligencia alapú tartalomgenerátort fejlesztett ki, amelyet kizárólag a licencelt képeikkel tanítottak be (angol nyelvű oldal, új ablakban nyílik)

  3. Forbes: A Getty Images bemutatta generatív mesterségesintelligencia-megoldását, amellyel biztosan nem sértünk szerzői jogot (angol nyelvű oldal, új ablakban nyílik)