Médiapiaci Jelentés 2025 94. oldal

Mesterséges intelligencia a médiapiacon

Streamingplatformok: MI-alapú szinkron

Az on-demand videós tartalomszolgáltatók is elkezdték tesztelni a generatív mesterséges intelligenciát. Az Amazon Prime Video 2024 elején pilotprogramot indított filmek és sorozatok MI-alapú szinkronizálását tesztelve.*224* A kísérlet során 12 kiválasztott műsorhoz angol és spanyol nyelvű mesterséges szinkronhangot készítettek, hogy a nézők anyanyelvükön élvezhessék a tartalmakat. Fontos, hogy az Amazon ezt hibrid módszerrel végzi: az automatikusan generált hangot és fordítást helyi szakemberek ellenőrzik és finomítják, mielőtt a produkció a közönség elé kerül.

A streamingcégek célja ezzel a technológiával a költséghatékonyság növelése mellett a tartalmak gyors globális hozzáférhetővé tétele. A Netflixnél 2023-ban kisebb botrány kerekedett abból, hogy egyes filmekben MI-vel módosították a színészek hangját (voice enhancement).  Az MI alkalmazása miatt a The Brutalist és az Emilia Pérez című filmek alkotóit is kritika érte. Ezek az esetek rámutattak, hogy még a kreatíviparban sincsen egyértelmű konszenzus az MI használatáról: noha a technológia segíthet a gyors többnyelvű elérésben (pl. automatikus szinkron, feliratkészítés) vagy a speciális képi és hanghatások elérésében, sokan tartanak a hitelesség elvesztésétől és a művészi teljesítmények értékének csökkenésétől.

[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/2597682235 (új ablakban nyílik)]

Lábjegyzetek

  1. Techradar: A Prime Video mesterséges intelligenciával támogatott szinkronizálást tesztel, hogy a filmek és sorozatok hozzáférhetőbbé váljanak – és ezzel elkerülheti a Netflixet ért kritikákat (angol nyelvű oldal, új ablakban nyílik)