Médiapiaci Jelentés 2025 49. oldal

A hírfogyasztás sokszínűsége

A hazai hírfogyasztók többsége több forrásból tájékozódik: a közéletet és közgondolkodást befolyásoló tartalmakat a 16‒75 év közötti internetezők több mint nyolcvan százaléka követte 2024-ben valamilyen médiatípuson; a felhasználók legszívesebben a közösségi médiában megjelenő bejegyzésekből, a tv-híradók rövid tudósításaiból, illetve a közösségi oldalakon közzétett rövidebb és hosszabb videókból tájékozódtak.

Az NMHH „A hírfogyasztás sokszínűsége” kutatása 2024-ben a 1675 év közötti lakosság mintegy kilencven százalékát*177* kitevő internethasználók hagyományos és online hírfogyasztását*178* mérte fel. Az adatfelvétel 5000 fő online megkérdezésével*179* zajlott; a minta reprezentatív az alapsokaságra nem, kor, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint.*180*

[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/251749309 (új ablakban nyílik)]

Lábjegyzetek

  1. NMHH.hu: Az online médiatér közönsége (2025. március)

  2. A kutatásban hírnek minősült minden közéleti, politikai és bulvárhír, valamint tematikus, kulturális és tudományos témakör.

  3. Az adatfelvételre 2025. január 11. és 2025. január 26. között került sor, így az eredmények alapvetően a 2024. év végi hírfogyasztási szokásokat tükrözik.

  4. A kutatás kérdőíves (önbevallásos) megkérdezésen alapult, ezért a válaszok nem tekinthetők olyan tényszerű adatnak, mint a műszeres mérések által mért nézettségi, hallgatottsági vagy olvasottsági mutatók; az eredmények inkább szubjektív preferenciát jeleznek, semmint aktuális fogyasztást.