Médiapiaci Jelentés 2025 55. oldal
A hírfogyasztás sokszínűsége

Televíziós hírfogyasztás
A hagyományos vagy online módon televíziót néző internethasználók (a vizsgált alapsokaság 83 százaléka) hírfogyasztási és tájékozódási céllal a legnagyobb arányban az RTL, a TV2 és az RTL Kettő csatornát választják legalább heti egy alkalommal. A válaszadók mindössze 17 százaléka néz legalább hetente egyszer helyi televíziós csatornákat, és még ennél is kevesebben (15‒17 százalék) néznek nemzetközi hírcsatornákat (Euronews, BBC, CNN, Sky News), ugyanakkor a felsorolt 4 külföldi hírcsatorna valamelyikére összességében az internethasználók 26 százaléka odakapcsol legalább heti rendszerességgel.
111. ábra: Televíziós hírfogyasztás a 16‒75 év közötti internethasználók körében 2025. januárban
Csatornák | Naponta többször | Naponta | Hetente többször | Hetente | Ritkábban | Összesítve |
---|---|---|---|---|---|---|
Sky News | 2% | 3% | 5% | 5% | 83% | 15% |
BBC | 2% | 3% | 6% | 5% | 82% | 16% |
CNN | 2% | 4% | 5% | 5% | 83% | 16% |
Euronews | 2% | 4% | 6% | 5% | 82% | 17% |
Helyi/Városi TV | 2% | 4% | 5% | 6% | 81% | 17% |
M5 | 2% | 4% | 7% | 6% | 80% | 19% |
Duna World | 2% | 5% | 8% | 8% | 76% | 23% |
M2 | 4% | 6% | 8% | 7% | 74% | 25% |
Hír TV | 4% | 7% | 7% | 7% | 74% | 25% |
Duna TV | 3% | 7% | 10% | 8% | 71% | 28% |
M4 | 4% | 7% | 10% | 8% | 70% | 29% |
M1 | 5% | 9% | 9% | 7% | 69% | 30% |
ATV | 4% | 9% | 9% | 8% | 69% | 30% |
Super TV2 | 5% | 9% | 11% | 8% | 66% | 33% |
RTL Kettő | 5% | 10% | 11% | 9% | 64% | 35% |
TV2 | 8% | 16% | 12% | 9% | 54% | 45% |
RTL | 12% | 21% | 13% | 9% | 44% | 55% |
A hagyományos televízió a vizsgált tematikák közül csak a sporthírek és sportközvetítések esetében számít elsődleges hírforrásnak a vizsgált célcsoport körében, minden más tematika esetében a közösségi oldalak és az online híroldalak segítségével tájékozódnak a legtöbben.
A megkérdezettek fele naponta legalább egy hírműsort megnéz a televízióban, közülük minden második válaszadó (különösen az idősek körében) még rendszeresebben tájékozódik a tévéből. A válaszadók ötöde ritkán vagy soha nem néz televíziós híradásokat; különösen kerülik a tévés hírtartalmakat a fővárosiak (28 százalék), a vármegyeszékhelyeken élők (25 százalék), illetve a 30‒39 éves korcsoport tagjai (26 százalék).
Az előző évhez képest két százalékponttal, ötven százalékra csökkent azoknak az aránya, akik a három legnagyobb televíziós médiaszolgáltató (RTL, TV2, DMSZ) hírműsoraiból egyáltalán nem tájékozódnak. Szignifikánsan (nyolc százalékponttal, 15 százalékra) nőtt azoknak az aránya, akik az RTL és a TV2 csatornáit egyaránt használják tájékozódásra, négy százalékponttal, két százalékra csökkent viszont azoké, akik emellett a DMSZ csatornáit is nézik ilyen céllal.*182*
A kizárólag a DMSZ híradásait fogyasztók 900 ezer fős (12 százalékos) tábora öt százalékpontos növekedést jelent*183* – ennél is többel (hét százalékponttal) csökkent viszont azoknak az aránya, akik korábban a DMSZ mellett egyik, másik vagy mindkettő kereskedelmi csatorna hírműsorait is követték.
112. ábra: Hírek iránti érdeklődés és médiatípusok alapján kialakított hírfogyasztási csoportok a 16‒75 év közötti internethasználók körében*184* 2025. januárban

Televízió/televíziók együtt | Arány a mintában | Létszám a lakosság körében (millió) | Százalékpont-eltérések |
---|---|---|---|
RTL | 14% | 1 | -3 |
TV2 | 5% | 0,4 | 0 |
MTVA | 12% | 0,9 | 5 |
RTL és TV2 | 15% | 1,1 | 8 |
RTL és MTVA | 1% | 0,1 | -1 |
TV2 és MTVA | 2% | 0,1 | -2 |
RTL és TV2 és MTVA | 2% | 0,2 | -4 |
A kutatás szerint a lineáris televízióadást néző válaszadók több mint kilencven százaléka YouTube-csatornákat is néz tájékozódási céllal.
[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/393991915 (új ablakban nyílik)]