Médiapiaci Jelentés 2025 35. oldal

Online platformok

A felhasználói tartalmak megosztása új lehetőségeket nyitott a kapcsolatteremtésre, a közvetlen interakciókra, az információk nagyon gyors és széles körű hozzáférhetővé tételére. Ma már szinte valamennyi 16 év feletti hazai internetező használ valamilyen közösségi oldalt, és az online platformok növekvő súlyt képviselnek valamennyi generáció médiafogyasztásában.

Az online platformok (pl. videómegosztók, közösségi oldalak) növekvő súlyt képviselnek a médiafogyasztáson belül: ma már szinte valamennyi 16 év feletti hazai internetező használ valamilyen közösségi oldalt. A magyar felhasználók az európai átlagot meghaladó aktivitást mutatnak ezeken a felületeken: az Eurostat adatai szerint 2024-ben 81 százalék volt a magyar internethasználók körében a tevékeny részvétel a közösségimédia-felületeken (profillétrehozás, posztolás, megjegyzés írása stb.), ami az előző évhez hasonlóan a harmadik legmagasabb arányt képviselte az Európai Unióban, messze meghaladva a 65 százalékos uniós átlagot.*77*

65. ábra: Közösségi oldalakon való tevékeny részvétel az Európai Unió országaiban (2022–2024)

Közösségi oldalakon való tevékeny részvétel az Európai Unió országaiban (2022–2024)
Forrás: Eurostat
Ország 2022 2023 2024
Dánia 84,7% 91,0% 90,2%
Ciprus 77,9% 82,6% 86,8%
Magyarország 78,5% 81,3% 81,0%
Hollandia 74,1% 76,6% 80,1%
Finnország 75,7% 79,2% 78,9%
Málta 75,7% 75,8% 76,7%
Románia 69,0% 75,2% 74,9%
Írország 75,3% 70,1% 74,5%
Lettország 71,2% 73,3% 74,1%
Svédország 71,1% 73,4% 73,1%
Belgium 67,8% 68,5% 72,6%
Portugália 66,7% 68,0% 70,5%
Csehország 64,1% 68,1% 70,2%
Litvánia 67,3% 68,5% 69,8%
Görögország 67,0% 68,1% 68,7%
Észtország 66,1% 68,5% 68,4%
Luxemburg 61,8% 62,6% 67,7%
Bulgária 63,4% 64,2% 65,0%
Ausztria 61,5% 63,4% 64,7%
Spanyolország 63,2% 64,5% 64,7%
Szlovénia 63,0% 63,5% 64,6%
Horvátország 60,1% 62,8% 61,0%
Lengyelország 60,6% 62,3% 61,0%
Németország 47,7% 48,6% 58,0%
Szlovákia 57,7% 57,0% 57,3%
Olaszország 53,2% 53,1% 56,0%
Franciaország 44,5% 44,4% bizalmas adat
EU 58,1% 59,2% 64,8%

[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/2268701029 (új ablakban nyílik)]

Lábjegyzetek

  1. Eurostat: Individuals using the internet for participating in social networks (angol nyelvű tartalom, új ablakban nyílik)