Médiapiaci Jelentés 2025 51. oldal

A hírfogyasztás sokszínűsége

A médiatípusok kereszthasználata

Az összes médiatípusból heti rendszerességgel tájékozódó internethasználók aránya 27 százalék, míg az egyetlen médiát sem követőké négy százalék. Az egyetlen médiatípusból tájékozódók között a kizárólag az internetet használók vannak legtöbben (nyolc százalék, 500 ezer fő), a tévét négy, a rádiót két százalék használja kizárólagos hírforrásként.*181*

106. ábra: Médiatípusok kereszthasználata a 16–75 éves internethasználók hírfogyasztásában 2025. januárban

Médiatípusok kereszthasználata a 16–75 éves internethasználók hírfogyasztásában 2025. januárban
Forrás: NMHH, a hírfogyasztás sokszínűsége kutatás
Kérdés: Hírcsatornatípusok rendszeres fogyasztói – televízió, online híroldalak, rádió és sajtó. Az adott hírcsatornatípust heti rendszerességgel (hetilapok esetében 3 hónap alatt legalább 10 számot) követők aránya. Az online híroldalak körében csak a hazai oldalak kerültek bele az elemzésbe. Az alkalmazott kerekítések miatt az összegek minimális mértékben eltérhetnek a 100 százaléktól
Bázis: teljes minta (N=5000)
Kereszthasználat Arány a mintában Létszám a lakosság körében (millió fő)
Csak tv 4% 0,3
Csak tv és online 12% 0,9
Csak tv és rádió 4% 0,3
Csak tv és print 1% <0,1
Csak tv & print & rádió 3% 0,2
Csak tv & print & online 5% 0,4
Csak tv & rádió & online 23% 1,6
Tv & print & online & rádió 27% 1,9
Csak online 8% 0,5
Csak online és rádió 5% 0,3
Csak online és print 1% 0,1
Csak print & rádió & online 2% 0,2
Csak rádió 2% 0,2
Csak rádió és print 1% <0,1
Csak print 1% <0,1
Semmi 4% 0,3
Mindenből 27% 1,9

[A nyitókép forrása: Shutterstock.com/417711073 (új ablakban nyílik)]

Lábjegyzetek

  1. A kutatás megújítása nyomán az adatok a 16‒75 év közötti internethasználókra vonatkoznak, ezért az adatok csak korlátos mértékben összehasonlíthatóak a korábbi évek hasonló kutatásainak eredményeivel.