Médiapiaci Jelentés 2025 50. oldal

A hírfogyasztás sokszínűsége

A hírkeresés módjai

A válaszadók legszívesebben a közösségi médiában megjelenő bejegyzésekből, a tv-híradók rövid tudósításaiból, illetve a közösségi oldalakon közzétett rövidebb és hosszabb videókból tájékozódnak. A hosszabb tévés interjúk, a hírportálon megjelent cikkek és a rövid rádióhírek említési aránya szintén megközelítette az egyharmadot.

Ha minden híradástípust figyelembe veszünk, akkor a közösségi médiából tájékozódók aránya eléri a 68 százalékot, a különböző televíziós hírműfajokat a válaszadók 55 százaléka használja szívesen tájékozódási forrásként, míg az online hírportálokról 48 százalék, a különböző rádióműsorokból 37 százalék, a nyomtatott sajtó írásaiból pedig 22 százalék informálódik szívesen a hírekről.

104. ábra: A tájékozódás preferált módja a 16–75 éves internethasználók körében 2025. januárban

A tájékozódás preferált módja a 16–75 éves internethasználók körében 2025. januárban (több választ is meg lehetett jelölni)
Forrás: NMHH, a hírfogyasztás sokszínűsége kutatás
Kérdés: Az alábbiak közül milyen módon találkozik szívesen az Önt érdeklő hírekkel?
Bázis: teljes minta (N=5000)
A tájékozódás módja Arány a mintában
Közösségi oldalon bejegyzés 45%
Közösségi oldalon rövid szakértői videós tartalom 34%
Közösségi oldalon hosszabb videós tartalom (pl. beszélgetés, vlog) 33%
Tv-híradóban rövid tudósítás  36%
Tv-ben szakértői interjú 30%
Tv-riportban, amelyben hosszabban beszélnek a témáról 27%
Hírportálon újságcikk 29%
Hírportálon szakértői interjú, riport 26%
Hírportálon videós riport 20%
Rádióban rövid hírek 28%
Rádióban szakértői interjú, beszélgetés 20%
Podcastben 24%
Blogbejegyzésben 16%
Nyomtatott újságban rövid hír 12%
Nyomtatott újságban riport 10%
Nyomtatott újságban véleménycikk  10%
Egyik sem 3%

Összességében a válaszadók nyolcvan százaléka audiovizuális (kép+hang) hírforrásokat jelölt első helyen, míg a platformok szerinti bontás alapján az online tartalomfogyasztás a legkedveltebb, amit a televízió népszerűsége követ.

105. ábra: A hírekkel való találkozás módjai forma és platform szerint 2025. januárban

A hírekkel való találkozás módjai forma szerint 2025. januárban
Forrás: NMHH, a hírfogyasztás sokszínűsége kutatás
Kérdés: Az alábbiak közül milyen módon találkozik szívesen az Önt érdeklő hírekkel?
Bázis: teljes minta (N=5000)
A hírekkel való találkozás formája Szívesen találkozik Nem szívesen találkozik
kép + hang 80% 20%
hang 51% 49%
szöveg 75% 25%
A hírekkel való találkozás módjai platform szerint 2025. januárban
Forrás: NMHH, a hírfogyasztás sokszínűsége kutatás
Kérdés: Az alábbiak közül milyen módon találkozik szívesen az Önt érdeklő hírekkel?
Bázis: teljes minta (N=5000)
A hírekkel való találkozás platformja Szívesen találkozik Nem szívesen találkozik
online 86% 14%
TV 55% 45%
rádió 36% 64%
print 21% 79%

[A nyitókép mesterségesintelligencia-alkalmazás által létrehozott illusztráció]