Médiapiaci Jelentés 2025 50. oldal
A hírfogyasztás sokszínűsége
A hírkeresés módjai
A válaszadók legszívesebben a közösségi médiában megjelenő bejegyzésekből, a tv-híradók rövid tudósításaiból, illetve a közösségi oldalakon közzétett rövidebb és hosszabb videókból tájékozódnak. A hosszabb tévés interjúk, a hírportálon megjelent cikkek és a rövid rádióhírek említési aránya szintén megközelítette az egyharmadot.
Ha minden híradástípust figyelembe veszünk, akkor a közösségi médiából tájékozódók aránya eléri a 68 százalékot, a különböző televíziós hírműfajokat a válaszadók 55 százaléka használja szívesen tájékozódási forrásként, míg az online hírportálokról 48 százalék, a különböző rádióműsorokból 37 százalék, a nyomtatott sajtó írásaiból pedig 22 százalék informálódik szívesen a hírekről.104. ábra: A tájékozódás preferált módja a 16–75 éves internethasználók körében 2025. januárban
| A tájékozódás módja | Arány a mintában |
|---|---|
| Közösségi oldalon bejegyzés | 45% |
| Közösségi oldalon rövid szakértői videós tartalom | 34% |
| Közösségi oldalon hosszabb videós tartalom (pl. beszélgetés, vlog) | 33% |
| Tv-híradóban rövid tudósítás | 36% |
| Tv-ben szakértői interjú | 30% |
| Tv-riportban, amelyben hosszabban beszélnek a témáról | 27% |
| Hírportálon újságcikk | 29% |
| Hírportálon szakértői interjú, riport | 26% |
| Hírportálon videós riport | 20% |
| Rádióban rövid hírek | 28% |
| Rádióban szakértői interjú, beszélgetés | 20% |
| Podcastben | 24% |
| Blogbejegyzésben | 16% |
| Nyomtatott újságban rövid hír | 12% |
| Nyomtatott újságban riport | 10% |
| Nyomtatott újságban véleménycikk | 10% |
| Egyik sem | 3% |
Összességében a válaszadók nyolcvan százaléka audiovizuális (kép+hang) hírforrásokat jelölt első helyen, míg a platformok szerinti bontás alapján az online tartalomfogyasztás a legkedveltebb, amit a televízió népszerűsége követ.
105. ábra: A hírekkel való találkozás módjai forma és platform szerint 2025. januárban
| A hírekkel való találkozás formája | Szívesen találkozik | Nem szívesen találkozik |
|---|---|---|
| kép + hang | 80% | 20% |
| hang | 51% | 49% |
| szöveg | 75% | 25% |
| A hírekkel való találkozás platformja | Szívesen találkozik | Nem szívesen találkozik |
|---|---|---|
| online | 86% | 14% |
| TV | 55% | 45% |
| rádió | 36% | 64% |
| 21% | 79% |
[A nyitókép mesterségesintelligencia-alkalmazás által létrehozott illusztráció]